Profilaxie

Profilaxia dentară se referă la toate măsurile individuale sau profesionale care împiedică apariția bolilor cavității orale. Este cea mai importantă parte a îngrijirii orale, dar deseori tinde să fie neglijată.

Principala cauză în apariția cariei sau a bolii parodontale este placa bacteriană care se depune pe suprafața dinților și la interfața dintre gingie și dinte, în șanțul gingival. La acest nivel există condiții propice pentru dezvoltărea unui adevărat ecosistem de patogeni care neîndepărtați înving propriile mecanisme de protecție ale organismului și distrug țesuturile dentare și parodontale.

Este mai ușor să previ decât să tratezi!
Profilaxia în clinica stomatologică vizează cele 2 boli principale din sfera orală: caria și boala parodontală (parodontoza)

1. CONTROLUL PERIODIC LA 6 LUNI

În România controlul stomatologic este adesea omis, fiind luat în considerare când problemele oro-dentare devin sesizabile pentru pacient. Rolul consultației este de a ne informa din timp asupra existenței afecțiunilor în stadiu incipient înainte să apară durerea și de a le trata cu minim de efort din partea pacientului.

Cele mai importante afecțiuni depistate la controlul stomatologic sunt:

Caria
Boala parodontală (parondontoza)
Cancerul oral
2. IGIENIZAREA PROFESIONALĂ

Periajul realizat corect de 2 ori pe zi, asigură o protecție medie deoarece nu poate îndepărta blocurile de tartru și colorațiile de pe suprafețele dinților. Perii periuței sunt prea mari pentru a pătrunde în spațiile micronice de unde încep să se înmulțească microorganismele, de aceea metodele profesionale folosesc ultrasunete sau pulberi ultrafine care asigură îndepărtarea completă a acestor depozite.

Igienizarea profesională în clinicile Dental West constă în 3 pași:

Detartraj
Air-flow
Periaj profesional
3. SIGILĂRI ȘI FLUORIZĂRI

Acestea sunt două metode care previn apariția cariei dentare, fiind destinate în principal dinților recent erupți. Sigilarea constă în transformarea suprafețelor dentare retentive (care rețin placă sau resturi alimentare) în suprafețe netede. Acest lucru se realizează fără sacrificiu de țesut dentar adică fără folosirea turbinei, și constă în aplicarea unui sigilant în șanțurile sau fosetele dinților.

Profilaxie
Fluorizarea este o metodă care crește mineralizarea smalțului prin aplicarea unui gel cu Fluor. Astfel, dinții devin mai rezistenți la atacul microbian deci mai greu de cariat.

BENEFICIILE PROFILAXIEI

Anticipează și evită apariția durerii
Obții un zâmbet mai strălucitor fără albire
Depistează cancerului oral
Aspect întinerit prin dinți strălucitori și gingii sănătoase
Preîntâmpină tratamentele complexe
Menține integritatea lucrărilor protetice deja existente
Prelungește durata de viață a dinților
De ce este mai ieftin să previi decât să tratezi?
Profilaxie
Controlul periodic și tratamentele profilactice te scutesc de o mulțime de costuri financiare și de timp petrecut pe scaunul stomatologic.
Tratamentele stomatologice se înlănțuiesc într-o ordine logică de la cele mai simple la cele mai complexe, în funcție de gradul de afectare al sferei oro-dentare. Altfel spus, cu cât țesuturile sunt mai distruse și cu cât afecțiunile se extind spre zonele sănătoase, cu atât este mai scump să le tratăm.

La baza listei se află tratamentele profilactice care sunt cele mai puțin costisitoare din gama de tratamente stomatologice și în general, ele nu depășesc o oră per ședință. Dacă vizitele o dată la 6 luni se respectă, chiar și în situația în care ați avea nevoie de tratamente suplimentare, ele ar consta la rândul lor în ședințe de tratament scurte localizate strict la nivelul dintelui/dinților ușor afectați.

Pe de altă parte, dacă prezentarea la medicul stomatolog se face tardiv, igienizarea de rutină se va transforma în tratamente restaurative sau protetice, menite să înlocuiască porțiuni din dinți sau dinți în întregime. Tiparul de extindere al cariei și al bolii parodontale este atât în profunzime, ducând la pierderea dintelui afectat, cât și în în zonele vecine, devenind ulterior generalizate la întreaga cavitate bucală. Caria este o boală infecțioasă care se transmite de la un dinte la altul.

Costurile materiale reprezintă doar o parte din lista de dezavantaje ale lipsei profilaxiei oro-dentare. Stresul emoțional și timpul pierdut în vizite stomatologice lungi sunt costuri colaterale la fel de dificil de suportat.

Ce poți face tu pentru prevenția afecțiunilor stomatologice?
Igiena pe care pacientul o desfășoară în fiecare zi înafara vizitelor la medicul stomatolog, reprezintă primul pas către o dantură sănătoasă. Cere sfatul stomatologului pentru a afla care este cea mai bună metodă de periaj pentru tine și ce mijloace de igienizare ți se potrivesc cel mai bine!

Este mai ușor să previ decât să tratezi!

1. Controlul periodic la 6 luni

Cele mai importante afecțiuni depistate la controlul stomatologic sunt:

1. Caria
  2. Boala parodontală (parondontoza)
  3. Cancerul oral
2. Igienizarea profesională

Igienizarea profesională în clinicile Dental West constă în 3 pași:

• Detartraj
  • Air-flow
  • Periaj profesional
3. Sigilări și fluorizări

Beneficiile profilaxiei

• Anticipează și evită apariția durerii
  • Obții un zâmbet mai strălucitor fără albire
  • Depistează cancerului oral
  • Aspect întinerit prin dinți strălucitori și gingii sănătoase
  • Preîntâmpină tratamentele complexe
  • Menține integritatea lucrărilor protetice deja existente
  • Prelungește durata de viață a dinților

De ce este mai ieftin să previi decât să tratezi?

Profilaxie

Ce poți face tu pentru prevenția afecțiunilor stomatologice?