Tratamentul de canal

Tratamentul endodontic sau tratamentul de canal, este una dintre cele mai populare intervenții stomatologice. Milioane de dinți sunt tratați și salvați în fiecare an, înlăturând durerea și restituind funcționalitatea dinților. Tratamentul de canal presupune “scoaterea nervului”, adică extirparea pulpei din interiorul întregului dinte urmată de obturația de canal pentru a preveni recurența infecției.

În interiorul dintelui, sub straturile de smalț și dentină, se află un țesut moale, denumit pulpă dentară. Aceasta conține vase de sânge, nervi și fibre care asigură nutriția dintelui și ajută la creșterea rădăcinii în timpul și după erupție. Un dinte matur poate supraviețui și fără pulpă cu condiția ca interiorul lui să fie foarte bine sigilat de restul organismului prin obturația de canal.

Un tratament de canal modern nu are nicio legătură cu ce se făcea în trecut! Este foarte asemănător cu o obturație (plombă) obișnuită și se desfășoară într-una sau două ședințe în funcție de afecțiune și de circumstanțele personale.

După ce dintele a fost tratat endodontic, va fi acoperit cu o coroană de protecție pentru a-i asigura rezistența față de forțele masticatorii și a înlătura riscul de fractură.

Când ai nevoie de un tratament de canal?
Atunci când se creează condiții în care bacteriile să pătrundă la nivelul pulpei dentare apare infecția și inflamația care în timp vor determina pierderea dintelui prin extracție. În aceste situații ai nevoie de un tratament endodontic

Durere intensă la nivelul dintelui și inflamarea gingiei adiacente
IMPORTANT! De multe ori, pacienții se sperie în fața unei astfel de dureri și cred că singurul tratamentul posibil este extracția. Tratamentul endodontic reprezintă o încercare de salvare a unui dinte de la extracție și o deschidere către multiple soluții terapeutice.
Carii profunde
Obturații repetate pe același dinte
Fracturi dentare
Dinți cu obturații mari deteriorate
Afecțiuni ale parodonțiului marginal
Traumatisme
Endodontie microscrop
Tratamentul de canal simplu sau la microscop?
Succesul unui tratament endodontic nu depinde doar de experiența și simțul tactil al clinicianului, ci mai ales de vizibilitate. În cazul tratamentelor complexe și în special în cazul retratamentelor de canal , nedetectarea existenței canalelor secundare, foarte greu de observat cu ochiul liber, va determina persistența durerii și recidiva infecției. Utilizarea microscopului dentar poate face diferența în aceste situații între pierderea dintelui prin extracție sau păstrarea lui pe arcadă.

Microscopul dentar mărește vizibilitatea medicului stomatolog de 25 de ori, fiind deosebit de util atât în diagnostic cât și în tratament.
Beneficiile tratamentului de canal sub microscop
Eliminarea în totalitate a infecției
Rezultate excelente pe termen lung
Câștigă timp prin rezolvarea tratamentului într-o singură ședință
Predictibilitate chiar și în cazul retratamentelor
Consultă prețurile pentru tratamentele endodontice
Ce se întâmplă cu dintele tău într-un tratament de canal?
1
Medicul stomatolog va avea nevoie de o radiografie inițială și de una finală, la sfârșitul tratamentului.
Radiografiile se realizează în aceeași ședință, la Centrul Radiologic Dental West. Astfel, pacienții nu mai sunt nevoiți să se deplaseze și să piardă timp suplimentar pentru investigații.

2
Dintele va fi anesteziat pentru a vă simți cât mai relaxați.

3
Folosind o freză, medicul stomatolog va realiza o mică cavitate pe fața internă a dintelui.

4
Această cavitate va asigura accesul către pulpa dentară, care va fi extirpată.

5
Cu ajutorul unor instrumente speciale și al unor substanțe, medicul stomatolog va curăța și dezinfecta în întregime interiorul dintelui.

6
După ce infecția a fost eliminată, canalele se vor obtura și dintele va fi închis.

7
La final, obturația va fi controlată printr-o radiografie.

8
Dintele își va pierde sensibilitatea la fierbinte, rece sau dulce, dar va răspunde la presiunea masticatorie, de aceea va trebui protejat printr-o coroană de ceramică sau Emax. Tratat în mod corespunzător, dintele ar trebui să reziste la fel de mult ca și ceilalți dinți naturali.

Tratamentul de canal este dureros?
Tratamentele endodontice se realizează sub anestezie locală. Totuși, în cazul unei infecții acute o mică jenă poate apărea. După ce anestezia trece, la câteva ore de la încheierea tratamentului puteți simți un disconfort la nivelul zonei unde s-a lucrat pentru care puteți lua antiinflamatoare uzuale.

Cum să eviți tratamentul endodontic?
Tratamentul endodontic este considerat un tratament conservativ care ajută la păstrarea dinților naturali și evitarea extracției. Totuși chiar și acest tratament poate fi evitat respectând indicațiile profilactice.

Spălați-vă pe dinți de două ori pe zi
Prezentați-vă la controalele de rutină o dată la 6 luni
Apelați regulat la măsurile de igienă profesională: detartraj, airflow, periaj
Evitați o alimentație bogată în zaharuri
Evitați fumatul
Vezi mai mult despre măsuri profilactice

Când ai nevoie de un tratament de canal?

• Durere intensă la nivelul dintelui și inflamarea gingiei adiacente
  • Carii profunde
  • Obturații repetate pe același dinte
  • Fracturi dentare
  • Dinți cu obturații mari deteriorate
  • Afecțiuni ale parodonțiului marginal
  • Traumatisme

Endodontie microscrop

Tratamentul de canal simplu sau la microscop?

Beneficiile tratamentului de canal sub microscop

• Eliminarea în totalitate a infecției
  • Rezultate excelente pe termen lung
  • Câștigă timp prin rezolvarea tratamentului într-o singură ședință
  • Crește confortul pacientului printr-o tehnică precisă de manipulare a instrumentelor
  • Predictibilitate chiar și în cazul retratamentelor

Ce se întâmplă cu dintele tău într-un tratament de canal?

1

2

Dintele va fi anesteziat pentru a vă simți cât mai relaxați.

3

4

Această cavitate va asigura accesul către pulpa dentară, care va fi extirpată.

5

6

7

La final, obturația va fi controlată printr-o radiografie.

8

Tratamentul de canal este dureros?

Cum să eviți tratamentul endodontic?

• Spălați-vă pe dinți de două ori pe zi
  • După fiecare spălare clătiți cu apă de gură și folosiți ață dentară (dacă medicul stomatolog vă recomandă)
  • Prezentați-vă la controalele de rutină o dată la 6 luni
  • Apelați regulat la măsurile de igienă profesională: detartraj, airflow, periaj